Een 5-sterren review op Google of Facebook, een ‘like’ of een ‘duimpje’ bij een bericht of een foto, het zijn complimenten die we allemaal wel graag in ontvangst nemen. Het is niet alleen een blijk van sympathie met ons als bedrijf maar ook een blijk van appreciatie van ons werk en dus ook van onze mensen. En complimenten doen ons groeien, letterlijk en figuurlijk.
Die medaille heeft echter ook een keerzijde. Want laat ons realistisch zijn, goed doen voor iedereen is haast onmogelijk. De lat ligt continu hoog, net als de verwachtingen. En soms kunnen niet alle verwachtingen worden ingelost, of toch niet op de manier zoals klanten het zouden wensen. De aanleiding kan een misverstand of miscommunicatie zijn. Het gevolg kan ongenoegen en frustratie zijn. En ook die reacties kunnen in een recensie of een social media post met de wereld gedeeld worden. Het is dan aan ons als ondernemers om daarmee op een gepaste manier om te gaan.
Het post-corona tijdperk bij Dakwerken Crabbé
Als je vandaag binnenloopt op het kantoor van Dakwerken Crabbé, dan merk je een groot verschil met pakweg een goed half jaar geleden. De mensen zijn nog dezelfde, maar de ‘look & feel’ is helemaal anders. De poster op de buitendeur geeft aan dat ook hier vanaf nu strenge regels van toepassing zijn voor wie binnen en buiten loopt. Binnen zijn voorzorgsmaatregelen getroffen: plexi schermen aan het onthaal, mondmaskers, handgel, paaltjes en tape die zones afbakenen.
Zoals bij veel bedrijven, werd de planning van Dakwerken Crabbé half maart plots grondig in de war gestuurd. Covid-19 sloeg in als een bom en de regio rond Sint-Truiden was zwaar getroffen. Omdat een aantal medewerkers al afwezig waren wegens ziekte, werd niets aan het toeval overgelaten en werd beslist om de firma preventief te sluiten. Een bedrijf in onze sector kan immers niet op halve kracht draaien. Logistiek zijn we bovendien afhankelijk van onze leveranciers. Als er geen materialen zijn, kunnen wij geen projecten afwerken.
De impact van die periode is enorm. Onze vaste kosten bleven verderlopen, terwijl de omzet daalde. We konden geen klanten bezoeken om nieuwe opdrachten aan te nemen. En onze bestaande klanten moesten extra geduld opbrengen. Gelukkig hebben we op veel begrip kunnen rekenen, maar uiteindelijk moeten sommige werken wél uitgevoerd worden. Een lekkend dak kan je immers geen eeuwigheid laten liggen want dan wordt het risico op schade alleen maar groter.
Wanneer je een nieuwe woning gaat bouwen, kan je nog helemaal vanaf nul kiezen voor welke stijl je gaat. En daar hoort uiteraard ook de keuze van het dak bij. Als je een bestaande woning wil kopen, wordt je keuze beperkt als je een voorkeur hebt, hetzij voor een plat dak of voor een zadeldak.
Wij geven je 6 goeie redenen om voor een plat dak te opteren!
Pagina 1 van 3